Sekcja Pomocy Środowiskowej
Kierownik Sekcji Pomocy Środowiskowej - Wioletta Kapusta
Tel: (24)3512043
Pracownicy socjalni
Tel: (24)3512061
Godziny przyjęć interesantów przez pracowników socjalnych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Żychlinie.
Imię i nazwisko pracownika socjalnego | Poniedziałek | Wtorek |
(wyłącznie osoby pracujące) |
Czwartek | Piątek |
Ewa Stańczak | 8-11 | 8-11 | 14-16 | 8-11 | 8-11 |
Agnieszka Kamorska-Lisiecka | 8-11 | 8-11 | 14-16 | 8-11 | 8-11 |
Teresa Jędrzejczak | 8-11 | 8-11 | 14-16 | 8-11 | 8-11 |
Elżbieta Cieślińska | 8-11 | 8-11 | 14-16 | 8-11 | 8-11 |
Paulina Grabowska | 8-11 | 8-11 | 12-14 | 8-11 | 8-11 |
Do podstawowych zadań Sekcji Pomocy Środowiskowej należy w szczególności:
1) rozpoznanie, ocena i analiza potrzeb mieszkańców w zakresie pomocy społecznej,
2) realizacja działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich interpretacji ze środowiskiem,
3) udzielenie osobom zgłaszającym się o pomoc pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy,
4) prowadzenie postępowań w sprawie przyznania świadczeń z pomocy społecznej,
5) przeprowadzenie wywiadów środowiskowych oraz występowanie na tej podstawie pomoc dla zainteresowanych,
6) kompletowanie dokumentów osób ubiegających się o świadczenia z pomocy społecznej w oparciu o obowiązujące przepisy,
7) analizowanie celowości przyznania i prawidłowości wykorzystania środków przez rodziny i osoby, które otrzymują pomoc,
8) zawieranie kontraktów socjalnych z osobami lub rodzinami znajdującymi się w trudnej sytuacji z życiowej celem jej rozwiązania,
9) udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
10) współdziałanie z organami samorządu lokalnego, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami realizującymi zadania z zakresu pomocy społecznej, zakładami opieki zdrowotnej, sądem rodzinnym, zakładami ubezpieczeń społecznych i innymi,
11) prowadzenie pracy socjalnej, a w szczególności pracy socjalnej z osobami i rodzinami mającą na celu pomoc tym osobom i rodzinom we wzmacnianiu lub odzyskiwaniu zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie poprzez pełnienie odpowiednich ról społecznych oraz tworzenie warunków sprzyjających temu celowi,
12) systematyczne wprowadzanie danych osobowych klientów do programu informatycznego TT-Pomoc i użytkowanie programu z jego przeznaczeniem,
13) sporządzanie sprawozdań, opinii i wniosków z działalności sekcji, w tym sporządzanie sprawozdań (półrocznych i rocznych) z rejonów opiekuńczych,
14) współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych oraz lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,
15 współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa,
16) inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową
17) inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych i innych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji świadczeń,
18) prowadzenie postępowań związanych z kierowaniem do domów pomocy społecznej, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi itp,
19) realizacja zadań z zakresu Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w tym opracowania i wdrożenia programów wspierania rodziny,
20) realizacja zadań z zakresu Ustawy o przeciwdziałania przemocy w rodzinie w tym: obsługa organizacyjno-techniczna Zespołu Interdyscyplinarnego do Spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Gminie Żychlin
21) prowadzenie postępowań związanych z realizacją usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
22) prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie powierzonych zadań w tym wykonywanie czynności związanych z postępowaniami odwoławczymi,
23) opracowanie i realizacja miejskiej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej.
24)Obsługa organizacyjno-techniczna Magazynu Interwencyjnego „MOPSik” w tym :przyjmowanie i wydawanie rzeczy codziennego użytku
25) inne zadania wynikające z potrzeb organizacyjnych Ośrodka.